DAF testē jauno adaptīvo kruīza kontroli
DAF Trucks N.V. projekta Eco Twin ietvaros, tiek izmēģināta adaptīvās kruīza kontroles sistēmas jaunāko versija
Automotive Week pasākuma laikā tika demonstrēts EcoTwin projekts, kurš ir izstrādāts sadarbībā ar Nīderlandes Lietišķo Zinātnisko pētījumu organizāciju (TNO) un ar Infrastruktūras un Vides ministra Šulca van Heigena atbalstu. Tā mērķis ir samazināt maģistrālo kravu pārvadātāju degvielas patēriņu un līdz ar to arī kaitīgos izmešus. Šobrīd projekts ir nonācis līdz reāliem testiem un sistēma tiek izmēģināta jau uz ceļa.
Koplietošanas ceļos bija devušies divi speciāli aprīkoti „DAF XF”. To uzdevums bija izmēģināt inteliģentās adaptīvās kruīza kontroles sistēmas funkcionalitāti.
Lai uzturētu pastāvīgu, turklāt salīdzinoši nelielu distanci starp automobiļiem, tā izmanto datus gan no priekšā un aizmugurē uzstādītām video kamerām, gan apjomīgās sensoru sistēmas, turklāt, izmantojot Wi-Fi bezvadu komunikāciju ar otru auto, atbilstoši situācijai dinamiski koriģē visu pieejamo informāciju. Tādējādi aizmugurējais automobilis spēj braukt pilnīgi autonomi – tā vadītājam nav jādarbojas ne ar pedāļiem, ne stūri.
Pirmie testi norisinājās uz N270 lielceļa Helmondas apkaimē. To rezultāts bija tāds, ka, sekojot vadošā vezumnieka aizvējā, otrais DAF XF braucienam patērēja par 10% mazāk degvielas. Idejas autori ir pārliecināti, ka laika gaitā izdosies samazināt distanci starp automobiļiem, lai panāktu vēl lielāku efektu.
„Tikai tāpēc, ka mēs parādījām, ka “automatizētā plūšana” ar divām kravas automašīnām ir tehniski iespējama, tas nenozīmē, ka mēs esam nonākuši pie mērķa,” apgalvo DAF Trucks N.V. valdes loceklis un produktu attīstības vadītājs Rons Borsbūms. „Mums vēl ir diez gan daudz lietas, kuras ir jāattīsta, lai būtu droši, ka izstrādātā tehnoloģija būtu droša jebkuros apstākļos.”
Kā norāda DAF pārstāvji, EcoTwin sistēma varētu nonākt sērijveida ražošanā 2020. gadā.
Avots: AutoMedia.lv, DAF.com